Festernas fest

Så är då festernas fest över för denna gång! Älskar Nobelfestlighetena och all glans i dess spår. Det som är roligt är att det slår så stort utomlands också. Exempelvis hade engelska Dailymail det som toppnyhet i går på morgonen.

Hela Nobelfesten och kungamiddagen är i detalj planerad. Nobelfesten har en ny rätt varje år, men på kungamiddagen är det alltid samma huvudrätt. Då passar kungen på att bjuda på köttet från den kungliga jakten. Det är tur att han får något varje år så gästeran får mat 😉
Dukningen är alltid elegant på stora fester och det är intressant att få läsa alla detaljer från bordsduk till Silver.

En annan sak som är skoj är att så många numera tar vara på nobelfesten och skapar en tradition av det. Både på arbetsplatser och skolor firas det. Det är bra, Nobelfesten ska firas och kunskap äras. Sen vet jag inte om alla har äkta silver och kött från ett djur som de själva fällt på sina fester. Annars är det bara att införskaffa smarta och prisvärda jaktkläder och sedan ge sig ut i skogarna. Kan se kungen sitta och mysa när gästerna berömmer kvalitén på maten!

Så till kläderna. Jag hade fel sessa på mitt förra inlägg. Det var Madeleine de twittrade om. Victoria hade en svensk design ändå, en underbar klänning designad av Malin Andrén. Sedan har hon några av mina personliga favoriter när det gäller smycken. Det är Josefinas ametistgarnityr och drottning Sibyllas diadem.
victr
Sedan har vi den kungliga middagen. Då använde hon sig av en klänning som vi sett förr. Den hon bar på nobelfesten 2011. Hon var då gravid med Estelle. Klänningen är designad av Pär Engsheden.

Nobelfesten var ungefär vad jag förväntat mig men en stor överraskning var prinsessan Madeleine, wow!
Ni missade väl inte heller när Madeleine och Chris gästade skavlan? en fantastisk intervju som inte allas var krystad som jag kan tycka en del produktioner är.

Leave a Reply

