Villa solbacken får liv igen

En av förra århundradets kärlekssagor måste vara den mellan prins Bertil och Lilian. Jag fällde många tårar när jag läste den. Hur de fick slita för att kunna älska varandra. Att de aldrig kunde få barn för plikten kom innan. Plikten att rädda släkten Bernadotte kvar på tronen. Därför blev jag väldigt glad då jag läst i tidningen idag att Carl-Philip och Sofia ska flytta in där efter bröllopet.
djiud
Villa Slobacken är huset som Carl-Philip ärvde av prins Bertil. Det är en funkisvilla ritad av Ragnar Hjort. Det har spekulerats i andra boenden men nu har det lämnats in renoveringsplaner till Stockholms stadsbyggnadskontor. Huset är nämligen K-märkt så de får inte renovera hur som helst. Vilka ändringar som ska göras är inte kända och kommer inte att bli det heller. Fast att balkongerna ska fixas till har läckt ut i pressen.
vyidodpod

Jag är verkligen glad att prinsparet väljer villa solbacken och vårdar arvet. Jag tror att de har gjort ett utmärkt val inför framtiden. Jag undrar just hur de ska inreda. Jag misstänker att det kommer bli klassiska möbler med exklusiva designsoffor. Funkistrender är väldigt heta för tillfället och Carl-Philip är intresserad av design. Jag älskar det som visats från Hagaslott, men misstänker att villa Solbacken kommer att erbjuda ett trendigare hem. Det har nämligen inte lika hård K-status som Haha så prinsen har friare händer. Fast jag tycker att Victoria och Daniel lyckats alldeles utmärkt med inredningen på Haga slott.

Leave a Reply

